בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, נמדדת הצפייה בטלוויזיה, על ידי ועדה משותפת של השחקנים בתעשיית הטלוויזיה. JIC – Joint Industry Committee בוועדה משתתפים נציגי ערוצי הטלוויזיה, המפרסמים והפרסומאים.
בישראל החלה לפעול הוועדה הישראלית למדרוג במהלך שנות ה-90, עם הקמתם של ערוצי הטלוויזיה המסחריים. מטרתה של הוועדה היא ליצור מערכת מדידה אחידה ומקובלת לשיעורי הצפייה בטלוויזיה. מערכת המדידה נועדה לשרת את מנגנון קביעת המחירים של תשדירי הפרסומות בערוצים המסחריים (Currency) ולהוות כלי מקצועי לתכנון שיבוצם ולניתוח האפקטיביות שלהם. כמו כן, היא משמשת לבקרת שידור ולעיצוב מדיניות על ידי הרגולטורים וכן למחקר אקדמי. |