אודות הועדה

בישראל, כמו ברוב מדינות העולם, נמדדת הצפייה בטלוויזיה, על ידי ועדה משותפת של השחקנים בתעשיית הטלוויזיה. JIC – Joint Industry Committee  בוועדה משתתפים נציגי ערוצי הטלוויזיה, המפרסמים והפרסומאים.

חברי הוועדה הם:
ערוץ 9
כאן 11
קשת 12
רשת 13
עכשיו 14
ערוץ 15 - i24 News
ערוץ 24
ה.ל.א טי וי - ערוץ 30 
איגוד השיווק הישראלי
איגוד חברות הפרסום בישראל


מטרת הוועדה היא להפעיל כלי מדידה מוסכם המקובל על כלל השחקנים. הוועדה פועלת שלא למטרות רווח והיא ממומנת על ידי חבריה.

בישראל החלה לפעול הוועדה הישראלית למדרוג במהלך שנות ה-90, עם הקמתם של ערוצי הטלוויזיה המסחריים. מטרתה של הוועדה היא ליצור מערכת מדידה אחידה ומקובלת לשיעורי הצפייה בטלוויזיה. מערכת המדידה נועדה לשרת את מנגנון קביעת המחירים של תשדירי הפרסומות בערוצים המסחריים (Currency) ולהוות כלי מקצועי לתכנון שיבוצם ולניתוח האפקטיביות שלהם. כמו כן, היא משמשת לבקרת שידור ולעיצוב מדיניות על ידי הרגולטורים וכן למחקר אקדמי.