מדוע למדוד צפייה

המניעים למדידת הצפייה בטלוויזיה:

א. מסחרי: המודל העסקי של ערוצי הטלוויזיה המסחריים הוא הכנסות מפרסום. על כן יש צורך בכלי שיהיה מקובל ומשותף לכל ה"שחקנים" בתעשייה: ערוצי השידור, המפרסמים והפרסומאים. אלו זקוקים ל"מטבע אחיד" שיאפשר לקבוע את מחיר תשדיר הפרסום בכל דקה ודקה.
ב. תוכני – המדידה מספקת לעורכי ומנהלי ערוץ השידור כלי שיאפשר להם להבין מי צפה בתוכן ששודר לפי משתנים דמוגראפים וכן כמה צפו, כדי להתאים את התכנים לצרכי הצופים.  
ג. ציבורי – מדידת הצפייה נועדה לבדוק האם השירות המוצע על ידי הערוץ אכן מגיע אל יעדו. מדידת הצפייה יכולה גם לשמש כמקור ללגיטימציה לקיומו של ערוץ טלוויזיה ולתוכן המשודר בו. 
ד. אקדמי: למדידה ערך ציבורי ואקדמי בהבנת לאיזה מידע הציבור מעדיף להיחשף ומהם התכנים בהם הוא רוצה לצפות.